Cel studiów
Celem studiów jest dostarczenie specjalistycznej wiedzy zawodowej oraz umiejętności praktycznych koniecznych w codziennej działalności urzędników stanu cywilnego. Studia zapewniają wymagane ustawowo od kierowników USC wykształcenie prawnicze. Uczestnicy zapoznają się z aktualnymi regulacjami prawnymi potrzebnymi do kierowania USC. Zdobędą również wiedzę i umiejętności praktyczne w zakresie funkcjonowania administracji publicznej w Polsce.
Adresaci studiów
Studia adresowane są do absolwentów studiów licencjackich lub magisterskich wszystkich kierunków. Skierowane są przede wszystkim do pracowników urzędów stanu cywilnego , urzędników i pracowników administracji publicznej (rządowej i samorządowej) pragnących podnieść swoje kwalifikacje zawodowe a także do wszystkich osób zainteresowanych tematyką administracji.
Program studiów
- Wstęp do prawoznawstwa – źródła prawa
- Obywatelskie prawo administracyjne
- Prawo samorządu terytorialnego
- Zarys prawa cywilnego
- Postępowanie administracyjne i postępowanie przed sądami administracyjnymi
- Zarys postępowania cywilnego
- Kodeks rodzinny i opiekuńczy
- Międzynarodowe regulacje w zakresie prawa rodzinnego
- Wybrane problemy ustaw o obywatelstwie i cudzoziemcach
- Prawo urzędnicze i elementy prawa pracy
- Organizacja i funkcjonowanie USC
- Prawo wyznaniowe w USC
- Czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego
- Metody badania autentyczności dokumentów i podpisów
- Podstawy informatyki oraz obsługa oprogramowania USC
- Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych
- Zasady komunikacji interpersonalnej