Cel studiów
Celem studiów jest dostarczenie słuchaczom niezbędnej wiedzy oraz wykształcenie właściwych umiejętności
i kompetencji w obszarach psychologiczno-pedagogicznym i dydaktycznym wymaganych do pracy dydaktycznej
z dziećmi, młodzieżą czy osobami dorosłymi oraz do realizacji kompleksowych zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych szkoły.
Adresaci studiów
Studia adresowane są do absolwentów studiów wyższych, kierunków innych niż pedagogiczne, którzy posiadają niezbędną wiedzę, umiejętności i kompetencje merytoryczne do nauczania określonego przedmiotu lub przedmiotów lecz nie mają kwalifikacji pedagogicznych koniecznych do wykonywania zawodu nauczyciela.
Sylwetka absolwenta
Absolwent studiów podyplomowych ma wiedzę psychologiczną, pedagogiczną oraz wiedzę z zakresu dydaktyki
i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej, posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów, wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów. Absolwent otrzyma świadectwo ukończenia studiów podyplomowych uprawniające go do pracy na stanowisku nauczyciela i wychowawcy we wszystkich rodzajach placówek oświatowych, zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2017 poz. 1575).
Program studiów jest zgodny z nowym Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).
Ramowy program studiów
- Pedagogika;
- Psychologia;
- Podstawy dydaktyki;
- Dydaktyka przedmiotowa;
- Etyka nauczycielska;
- Metodyka pracy opiekuńczo – wychowawczej;
- Diagnoza pedagogiczna;
- Profilaktyka w szkole;
- Podstawy prawne i organizacyjne oświaty;
- Komunikacja i kultura języka;
- Emisja głosu;
- Bezpieczeństwo i higiena pracy w szkole;
- Pierwsza pomoc medyczna;
- Praktyka pedagogiczna